مدیریت پشتیبانی و امورفنی
این واحد که در تشکیلات دانشکده کشاورزی سابق تحت عنوان "امور عمومی" فعالیت می کرد همزمان با شکل گیری ساختار جدید پردیس در سال 1383و افزایش وظایف و اختیارات آن در حال حاضر تحت عنوان " مدیریت پشتیبانی و امورفنی " فعالیت دارد و دارای بخشهای مختلف می باشد که وظایف و اختیارات آنان به تفکیک به شرح زیراست.
الف – دفتر فنی
وظایف دفتر فنی پیگیری احداث ساختمانهای جدیدو رفع نواقص عملکردی و مشکلات ساختمانی و تاسیساتی واحدهای مختلف پردیس از جمله : تعمیرات اساسی در دانشکده های ، گروههای آموزشی ، مراکز تحقیقاتی ، خوابگاههای دانشجویی، ساختمانهای مختلف اداری و مراکز تحقیقاتی وابسته درطالقان خیرودکنار،کوهین ، سمنان ، کرمان ، و.....شامل:
1- تکمیل ، تجهیز و توسعه پروژه های ساختمانی و تاسیساتی پردیس
2- بررسی کارشناسی و امکان سنجی فضاهای کالبدی پردیس
3- نظارت عالیه بر عملکرد مهندسان مشاور و پیمانکاران و ارزشیابی و بازرسی عملیات اجرایی و نظارت بر اجرای پروژه ها و فعالیت های عمرانی پردیس و ارائه راه حل های لازم جهت پیشبرد و تسریع امور
4- نگهداری وضبط نقشه هاو مدارک فنی
5- رسیدگی به صورت وضعیت های پیمانکاران و تنظیم اسناد مالی پیمانکاران و شرکت های مختلف و آزاد نمودن سپرده ها و ضمانتنامه ها
6- تهیه و تنظیم اسناد مناقصه و اخذ استعلام بهاء از پیمانکاران تاسیساتی و امورخدماتی و انجام امور مربوط به برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکاران ذیصلاح و انعقاد قرار داد با آنان
7- رسیدگی به مطالبات پیمانکاران و مهندسین مشاور از قبیل صورت وضعیت ها ، حق الزحمه ها و غیره
8- تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی مربوط به شناسنامه متراژفضاهاو اطلاعات مورد نیاز اولیه
9- نظارت بر تاسیسات مکانیکی والکتریکی پردیس
10- انجام امور مربوط به کارشناسی سیستم آبرسانی و آبیاری
11- رسیدگی به وضعیت امور تاسیسات و زیربنایی پردیس شامل : آب ، برق و گازو......
12- اجرای مصوبات کمیته فنی پردیس
ب-بخش امور خدماتی
1- هدایت امور خدماتی، پشتیبانی پردیس
2- پیگیری مربوط به اخذ انشعابات آب ، برق ، گاز، اینترنت و مخابرات پروژه های پردیس
3- نظارت عالیه بر کارکنان بخش خدمات نظافت پردیس
4- رسیدگی به وضعیت فضای سبز پردیس از نظر حفاظت ، نگهداری، توسعه وبازسازی آن.
5- نظارت برعملکرد پیمانکاران فضای سبز پردیس
6- اجرای مصوبات کمیته فضای سبز و زیبا سازی پردیس
ج- کارپردازی
1- تحصیل نمودن کالا و ارائه آن به مقام مافوق از نظر تطبیق با مشخصات مورد تقاضا
2- دریافت استعلام بها پس از تأمین اعتبار و دریافت تنخواه گردان لازم به منظورخریداجناس
3- تنظیم سند هزینه از اجناس خریداری شده طبق فاکتور
4- تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار
5- واریز حساب تنخواه گردان با ذیحسابی و درخواست تنخواه گردان مجدد
6- تهیه گزارشات مستمر ، ماهیانه و سالیانه لازم جهت برنامه ریزی و ارائه به مقام مافوق
د- امور حمل و نقل
1- پیگیری مربوط به امور نقلیه پردیس از : خرید ، فروش ، اسقاط و غیره
2- نظارت بر امور تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه، ارائه خدمات سرویس و نگهداری مطلوب از خودروهای مربوط
3- برنامه ریزی تأمین سوخت مورد نیاز اتومبیلها و نظارت بر نحوه و میزان مصرف آنها
4- جمع آوری آمار و اطلاعات خودروهای مازاد و اسقاط در واحدها و ادارات پردیس و دریافت مجوزهای لازم برای فروش و یا واگذاری آنها
5- ثبت و نگهداری سوابق (اسناد خودرو ) و تهیه آمار ومشخصات وسایط نقلیه
6- نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل و پیگیری تعمیرات احتمالی
7- نظارت عالیه برعملکرد پیمانکاران حمل و نقل سبک و سنگین پردیس
ه- واحد ایمنی و بهداشت کار
1- فراهم کردن محیط امن جهت دانشجویان ، اساتید و کارکنان پردیس
2- نظارت بر عملکرد پیمانکار اطفاء حریق و شارژسالیانه کپسولهای آتش نشانی
3- برگزاری مانور آموزش اطفاءحریق
4- پیگیری و انجام امور مربوط به استقرار سیستم ایمنی درپردیس براساس استاندارد OHSAS18001
5- پیگیری و انجام امور مربوط به حفاظت پرتوی
6- بررسی نواقص ایمنی در سطوح مختلف پردیس از جمله آزمایشگاهها ، تاسیسات عمومی مراکز تحقیقاتی