برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی « ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی»
هجدهمین کنفرانس بین المللی «ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی»
The 18th International Conference Assessment and Quality Assurance in University Systems
با هدف بررسی تجربههای ملی و بین المللی درباره ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی، اندیشههای نو و رویکردهای جایگزین برای ارزیابی درونی و برونی کیفیت نظامهای دانشگاهی، در روزهای ۲ و ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴، در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با همکاری و حمایت مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان دبیرخانه دائمی برگزاری این رویداد سالانه، برگزار خواهد شد.
زمان بندی برنامه افتتاحیه کنفرانس بین المللی، در روز سه شنبه، ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۰۹:۰۰ صبح میباشد.
قابل توجه است که مهمان ویژه و سخنران مراسم افتتاحیه، سرپرست محترم دانشگاه تهران جناب آقای دکتر سید حسین حسینی میباشند و با عنایت به تجربیات و اندیشههای علمی کارآفرینانه ایشان، عنوان سخنرانی در زمینه «نقش ارزیابی کیفیت در آموزش دانشگاه تهران» خواهد بود.
رئیس کنفرانس: جناب آقای دکتر جهانگیر یدالهی فارسی، رئیس دانشکده کارآفرینی
دبیر علمی کنفرانس: دکتر محمدرضا زالی، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی
دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر محمد عزیزی، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی
اهداف این کنفرانس بین المللی به قرار زیر است:
۱- شناسایی مسائل و روندهای اجرایی ارزیابی درونی و برونی در نظامهای آموزش عالی در سطح ملی، منطقهای و بین المللی
۲- توسعه و اشاعه دانش تخصصی در باره ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی
۳- به اشتراک گذاری تجربههای موفق در ارزیابی و اعتبار سنجی نظامهای آموزش عالی
۴- تبادل اندیشههای نو ونسل جدید رویکردهای ارزیابی برونی و تضمین کیفیت در آموزش عالی
۵- شناسایی سیستمها، فناوریها، ابزار و رویکردهای ارتقا سواد و فرهنگ کیفیت در اموزش عالی
۶- تبادل تجربه در باره رویکردها و راه حل های نهادینه سازی فرایندهای ارزیابی درونی و برونی کیفیت در سطوح دانشگاهی و ملی
۷- شناسایی روشهای تسهیل فرایندهای ارزیابی و اعتبار سنجی نظامهای آموزش عالی با استفاده از قناوری های اطالعات و ارتباطات
محورهای اصلی این کنفرانس عبارتند از:
۱. تجربههای ملی و بین المللی درباره ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی
۲. اندیشههای نو و رویکردهای جایگزین برای ارزیابی درونی و برونی کیفیت آموزش دانشگاهی
۳. چالشها و موانع ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی
۴. ساختار سازی و نهادینه کردن فرایندهای ارزیابی درونی و برونی در سطوح دانشگاهی و ملی
۵. نقش ذینفعان در ارزیابی و تضمین کیفیت نظامهای دانشگاهی
۶. نقش بالندگی حرفهای اعضای هیأت علمی در ارتقا کیفیت نظامهای دانشگاهی
۷. نقش فناوریهای نوین، ازجمله هوش مصنوعی مولد، در ارزیابی و ارتقائ کیفیت نظامهای دانشگاهی
۸. مبانی فلسفی و زیر بنایی رویکردهای ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی
۹. نقش ارزشها و هنجارهای دانشگاهی درتسهیل فرایندهای ارزیابی دونی و برونی در نظامهای دانشگاهی
۱۰. نقش ارزیابی مستمر دستیابی به پیامدهای یادگیری توسط دانشجویان و دانش آموختگان در ارتقا کیفیت نظامهای دانشگاهی
۱۱. نقش ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه در ارتقا کیفیت نظامهای دانشگاهی
۱۲. جایگاه شبکه سازی و جماعتهای یادگیری ( communities learning ) در تسهیل ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی
۱۳. تأثیر ارزیابی درونی و برونی در پرورش مهارتهای کارآفرینی و تقویت دانشگاه نسل جدید
۱۴. نقش آموزشهای کارآفرینی در ارتقا شایستگیهای دانش آموختگان و بهبود کیفیت نظامهای دانشگاهی.
این کنفرانس شامل چهار میزگرد (پنل علمی) با عناوین زیر میباشد:
روز سه شنبه ۰۲/۰۲/۱۴۰۴ - ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ - عنوان میزگرد ۱: «چالشهای دیروز وچشم انداز فردای ارزشیابی آموزش مهندسی در ایران»
روز سه شنبه ۰۲/۰۲/۱۴۰۴ - ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۰۰ - عنوان میزگرد ۲: «رویکرد Co-op و نقش آن در ارتقا کیفیت یادگیری دانشجویان: موردی از آموزش مهندسی»
روز چهار شنبه ۰۳/۰۲/۱۴۰۴ - ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۰۰ - عنوان میزگرد ۳: «ارتقا کیفیت آموزش عالی از طریق ارتباط اثر بخش دانشگاه و صنعت: موردی از دانشکده کارآفرینی- دانشگاه تهران»
روز چهار شنبه ۰۳/۰۲/۱۴۰۴ - ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ - عنوان میزگرد ۴: «نقش کارآفرینی دانشگاهی و دانشگاه کارآفرین در ارتقا کیفیت فعالیتهای نظام دانشگاهی»
نظر شما :