معرفی بورس دکتری مشترک بین سفارت فرانسه در ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران (کوتوتل-Cotutelle)

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۶۱۹۵ اطلاعیه
تعداد بازدید:۶۰۴

معرفی بورس دکتری مشترک بین سفارت فرانسه در ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران (کوتوتل-Cotutelle)
در این بورس، هزینه فرصت مطالعاتی یکساله دانشجو در فرانسه به طور مشترک توسط سفارت فرانسه و وزارت علوم ایران تامین می شود
فراخوان بورس دکتری مشترک کوتوتل فرانسه به طور معمول در اواخر سال شمسی (اسفند ماه) و یا اوایل آن در صفحه خبرهای فرهنگی سایت سفارت فرانسه به آدرس:
https://ir.ambafrance.org/-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-363-
قرار می‌گیرد و به طور معمول تا اواسط یا اواخر اردیبهشت جهت ارسال پرونده‌ها فرصت وجود دارد.  به عنوان مثال فراخوان سال 2022-2021 در 17 فروردین سال 1400 در سایت قرار گرفت و ددلاین آن هم 25 اردیبهشت بود. بنابراین خوب است دانشجویان به طور مرتب سایت سفارت فرانسه را چک نمایند تا بتوانند فرصت کافی برای تکمیل پرونده و ارسال ان داشته باشند.
دانشجویان به منظور شرکت در طرح دوره مشترک دکتری بین فرانسه و ایران باید هماهنگی‌های لازم را با استاد فرانسوی انجام داده و از او دعوت‌نامه دریافت کرده باشند. همچنین باید آزمون جامع را گذرانده باشند و پروپوزال پایان‌نامه دکتری خود را نیز تصویب کرده باشند. مدارک مورد نیاز جهت شرکت در فراخوان به شرح زیر می‌باشند:
1)    شناسنامه ترجمه شده به فرانسه یا انگلیسی 
2)    مدارک تحصیلی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات آنها که ترجمه شده به فرانسه یا انگلیسی باشند
3)    گواهی اشتغال به تحصیل انگلیسی مقطع دکتری
4)    ریز نمرات مقطع دکتری به انگلیسی تا زمان درخواست فراخوان
5)    انگیزه‌نامه
6)    رزومه 
7)    لیست مقالات (در صورت امکان)
8)    شرح یک صفحه‌ای طرح تحقیقاتی (پایان‌نامه) به انگلیسی یا فرانسه 
9)    گواهی مدرک زبان انگلیسی
10)     نامه موافقت استاد راهنمای ایرانی برای اجرای پایان‌نامه دکتری به صورت کوتوتل
11)     دعوت‌نامه استاد راهنمای فرانسوی که در آن به پذیرش دانشجو به صورت دوره مشترک کوتوتل اشاره شده باشد
12)     نامه پذیرش از آزمایشگاه مقصد 
13)     فرم تکمیل شده اپلیکیشن فراخوان که از سایت سفارت قابل دریافت است.

دانشجویان باید فرم اپلیکیشن فراخوان را از سایت سفارت فرانسه دریافت کرده و آن را تکمیل نمایند. سپس تمامی مدارک را همراه با فرم اپلیکشن در قابل یک فایل PDF به ایمیل‌های ذکر شده در فراخوان ارسال نمایند:
Jean-christophe.bonte@diplomatie.gouv.fr
scac.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr
BDIRI@SAORG.IR
پس از ارسال ایمیل، درصورتی که پرونده توسط کارگزارن سفارت دریافت گردد، ایمیلی مبنی بر دریافت پرونده به دانشجوی متقاضی ارسال خواهد شد.
نتایج بررسی پرونده‌ها در سال جاری در 8 شهریورماه اعلام گردید. در صورت پذیرفته شدن ایمیلی مبنی بر تعلق بورس به شما ارسال می‌شود. شایان ذکر است که در سال‌های گذشته پس از بررسی اولیه پرونده‌ها، متقاضیان جهت مصاحبه به سفارت فرانسه دعوت می‌شدند و پذیرفته‌شده‌گان نهایی پس از مصاحبه اعلام می‌شدند. اما در سال جاری احتمالا به دلیل شرایط کرونا، مصاحبه حضوری وجود نداشت.
 


( ۳ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.